Tanke

Jag hade en tanke. Dom flesta barn vill bli vuxna och dom flesta vuxna vill vara unga igen. Hur kommer det sig att vi inte vill vara det vi är? Varför tar vi inte det som det är istället för att sitta och drömma oss bort? Jag tror att eftersom barn vill vara vuxna och vuxna vill vara barn så borde vi inse att vi borde vara glade för det vi har. Vi har något någon annan vill ha! Vi barn vill vara vuxna för då har man mer pengar, man slipper skolan och allt som hör till, man kan göra vad som helst! Men som vuxen vill man vara ung igen för då slipper man ansvar, man slipper jobba för en dålig lön och dåliga tider, man kan göra vad som helst!

Hur kommer det sig då att vi inte lever i nuet? Nej istället gör vi planer inför framtiden, inte för att det är något fel att planera, men planerna om vad vi ska göra när vi lir stora spelar ingen roll nu. Det är nu som livet pågår, så frågan är ska vi stå och gör planer för 5 år framåt eller ska vi vara med i leken och gör planer för imorgon?
Och till alla vuxna, eran tid har varit och det spelar ingen roll hur bra ni hade det när ni var unga... Det är då. Vem har sagt att det ni gjorde när ni var unga inte kan hända nu? Man kan fortfarande ha det kul, ha middagar med sina väninnor, gå ut på stan och festa. Ni kan göra vad som helst!


Det var bara en tanke jag hade. Själv har jag planer för ikväll, för imorgon och för nästa vecka men jag har ända planer om vad jag ska göra om 4 år. Men jag vill inte växa upp för snabbt bara för att jag ser fram emot de planerna. Livet går allt för snabbt redan, så varför skynda på det?




Nej, jag vill hitta på roliga saker nu men jag vill kunna göra roliga saker när jag är 40 år också! Och vem säger att man måste lugna ner sig med åren? Ingen.
Nej nu ska jag gå och hjälpa mamma göra iordning inför hennes middag med hennes väninnor. Det vill jag också ha när jag blir stor. Men ikväll vill jag umgås med mina kompisar på torparängen. För det är nu jag lever!

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Okej, jag skickar till dig sen när jag har lagt upp vinnaren :D

2010-07-27 @ 21:27:50
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: sarastille - vinn smycken för 200 kronor hos mig

fin blogg :)

2010-07-27 @ 23:08:53
URL: http://stiille.blogg.se/
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Jag har lagt upp vinnaren av dagens blogg nu, gå in och titta om det var du som vann! :D

2010-07-27 @ 23:37:29
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0